divendres, de març 02, 2007

GRAPHISPAG



1- Ìndex 1
2- Informació General de la Fira 2
3- Trobades sectorials 4
4- Fitxa tècnica de la fira 5
5- Sectors 8
6- Expositors 9
7- Perfil del visitant 11
8- Perfil del professional 13
9- Novetats del sector gràfic 15
10- Premis del sector 16



El Saló Internacional de les Indústries i Comunicació Gràfica reuneix la oferta de prop més de 2.000 empreses representades que mostren els seus equips, la seva tecnologia, productes i últims serveis que intervenen en les diferents fases de la cadena gràfica des de els materials en l’acabament i transformació, passant per la preimpressió, tots els sistemes d’impressió i d’altres activitats relacionats.
L’última edició de Graphispag que va tenir lloc en el 2003 es va celebrar, per primera vegada, en el recinte Gran Via M2 de la Fira de Barcelona.
Graphispag va ocupar 76.246 metres cuadrats de superfície bruta i 42.159 metres cuadrats nets, que en el seu moment va registrar una participació de 1.850 empreses, procedents de 35 països. Aquest canvi d’ubicació va comportar una millora en el sector de la oferta i en la qualitat del servei ofert.
Graphispag ha preparat un programa d’activitats complert que està format per una àmplia varietat d’aconteixements: congressos, seminaris, jornades tècniques, exposicions culturals, etc...
Segons l’European Committé of Printing and Paper Coverting Coverting Machinery Manufactures (Eumaprint), és una institució internacional que reuneix a les principals associacions del sector gràfic de diversos països europeus i EEUU, Graphispag és un dels sis salons que marquen el calendari mundial del sector de les arts gràfiques i el disseny.
La Fira del Graphispag 2007 reuneix més de 2.000 empreses representades que mostren els equips, la seva tecnologia i els seus serveis que intervenen en les diferents fases de la cadena gràfica.
El Graphispag té acreditat el més alt poder de convocatòria professional, garantitzant la major concentració de compradors del mercat espanyol, així com d’altres importants zones d’influència com Portugal, França, Itàlia, Europa de l’Est, el Magreb i Amèrica Llatina.



Com s’ha d’afrontar el futur del sector gràfic amb optimisme?
Graphispag està celebrant trobades amb diferents empresaris gràfics de diferents ciutats espanyoles per recollir les inquietuts i necessitats del professionals del mateix sector.
Aquestes sessions es realitzen amb la col·laboració de FEIGRAF i els gremis i associacions provincials d’empresaris d’arts gràfiques.
En aquestes trobades pots conèixer les conclusions de cadascún dels debats i de la situació de la indústria gràfica per comunitats autonòmiques a travès dels cuaderns especials editats pel mateix Graphispag, amb la col·laboració del Grup Pressgraph.



Denominació
Saló Internacional de la Indústria i Comunicació Gràfica, GRAPHISPAG 2007.
Dates
Del 19 al 25 de Febrer de 2007.
Horari
De 10 a 19 hores, Diumenge 25 de Febrer de 10 a 15 hores.
Recinte
Gran Via M2 de Fira de Barcelona (Hospitalet de Llobregat)
Caràcter
Estrictament professional
Sectors
Materials i consumibles
Preimpressió
Maquinaria per imprimir
Equips d’impressió digital
Serigrafia / Tampografia
Acabats i manipulats
Serveis
Organització
Fira de Barcelona
Av. Reina Maria Cristina s/n
08004 Barcelona
T: 902 233 200
F: 93 233 22 99
graphispag@firabcn.es
www.graphispag.com
Col·labora
Associació Graphispag
Periodicitat
Cada 4 anys.
Dades de l’edició 2003
Superfície d’ocupació: 76.246 metres quadrats bruts - 41.159 metres quadrats nets.
Expositors: 1.850
Directes: 467 de 11 països
Indirectes: 1.383 de 35 països
Visitants: 47.391



Pavelló 2: Graphispag Digital i Materials
- Preimpressió
- Impressió Digital
- Serigrafia i tampografia
- Paper, cartró, plàstic i altres suports per imprimir.
- Tintes i consumibles.
- Serveis afins.
Pavelló 3: Impressió
- Maquinaria per imprimir.
- Accesoris per màquines d’imprimir.
Pavelló 4: Transformació i acabats
- Conversió i manipulats de paper, cartró, plàstic i altres suports.
- Enquadernació
- Emmagatzematge i distribució.



Graphispag és un motor dinamitzador de les vendes del sector gràfic. Els expositors valoren el nombre de contactes professionals realitzats durant la fira que es materialitza després en comandes. Les empreses participants solen destacar també la elevada qualitat del visitant.
Més del 70% dels expositors de la última edició de Graphispag participen en aquesta edició. El mateix percentatge va declarar haver complert els seus objectius de participació en el saló que són:
- Contactar amb nous clients (50,4%)
- Prestigi i imatge (46,7%)
- Presentar novetats (39,6%)
- Contactar amb clients habituals (26,2%)
- Promocionar productes (22,1%)
- Formalitzar comandes de compra (5,8%)
- Projecció, obertura al mercat (2,1%)
Graphispag, única fira a Espanya
Tota la indústria gràfica espanyola té com a referent a Graphispag, un saló que en la seva trajectoria ha sapigut adaptar-se a la evolució del mercat gràfic, sumant noves àrees de negoci sorgides de la incorporació de noves tecnologies a aquesta indústria.



Els anàlisis d’opinió realitzats durant els dies de la celebració del saló revela en el perfil del professional que visita la fira. De les dades recollides es desprèn que el 66% dels visitants te poder de decisió o prescripció de compra (empresaris, gerents, directors de departament i tècnics).
Objectius de la visita:
- Obtenir informació, novetats (68%)
- Evolució del sector (36,2%)
- Contactar amb empreses i proveïdors (18,8%)
- Curiositat (8,4%)
- Pendre decisions de compra (4,8%)
- Compra-venta maquinaria (3,2%)
- Estudis del sector (2,8%)
- Treball / tasques d’impressió (1,8%)
La meitat dels visitants sol dedicar un dia a visitar el saló, mentres que el 35% va passar al menys dos dies. Un 30% dels professionals visita entre 5 i 10 estands i un 27% entre 10 i 15 estands. El 90% dels visitants va declarar la seva intenció de tornar a la pròxima edició de Graphispag.



Càrrec
- Gerent-director (45,3%)
- Tècnic (21,3%)
- Operaris (15,1%)
- Professional liberal (4,3%)
- Comercial (4,1%)
- Estudiant (2,5%)
- Dissenyador multimèdia (1,6%)
- Encarregat de taller (1,6%)
Activitat
- Impressió (41%)
- Disseny (17,2%)
- Estudiants (10,6%)
- Publicitat (8,2%)
- Maquinaria (6%)
- Enquadernació (4,8%)
- Preimpressió (4,2%)
- Arts Gràfiques (4,2%)
- Digital (3,2%)
A més de l'oferta comercial, les conferències, jornades, seminaris i altres activitats que es celebren en el marc del saló és un excelent reclam per molts dels professionals que acudeixen al saló.



STANDKOLOR
En el apartat de lluminancia, han passat de les 90 mcd/m2 actuals en la sèrie C, a 120 mcd/m2 i dels 1900 minuts de temps d’atenuació a 2300 minuts. No existeix en el mercat una senyal millor en quant a qualitat-preu.
MAQUINARIA ESAGRAF
Introducció de la tecnologia servo en la línia FB de Nilpeter.
KONICA MINOLTA
El color és essencial per la creativitat dels professionals en agències de publicitat i entorns d’arts gràfiques. Una magnífica qualitat d’imatge per proves de color amb una gran velocitat per la producció d’igual importància en l’aspecte econòmic i Konica Minolta ha combinat tots aquests mèrits en el nou sistema de producció.
DOMIREY
Cautxú específic per rotativa comercial.



Premis Liderpack 2006
7º Concurs Nacional de l’envàs, embalatge i PLV.
Els premis anuals Liderpack, creats el 1995, són els més acreditats que la indústria del Packaging i la Publicitat en el lloc de venta (PLV) concedeixen a Espanya.
Aquests premis están convocats per Hispack i l’Associació Graphispag i galardonen els avanços en innovació, disseny, creativitat i sostenibilitat. Entre tots els premiats s’escull el premi especial “Lo mejor del concurso” que es lliura a les dues creacions més destacades en packaging i PLV.
A més les empreses, poden participar en els premis els estudiants en la categoria de disseny jove. Els premiats representaran a Espanya en el concurs mundial del WorldStars for Packaging 2007, que organitza la Word Packaging Organisation (WPO).
La entrega dels premis s’efectuarà en el Saló Internacional de la Indústria i Comunicació Gràfica, Graphispag.
Premis Marc d’Or
V Concurs Nacional de serigrafia, tampografia i Impressió Digital
Galardons que reconeixen els millors treballs realitzats a Espanya en serigrafia, tampografia i Impressió Digital.
Han estat premiats 12 productes impresos sobre diferents suports en alguna d’aquestes tècniques.
Aquests premis es convoquen cada 2 anys coincidint amb els salons Graphispag i Serigraph. Están organitzats per la Fira de Barcelona i també per la Associació Graphispag.